PRINCE: PURPLE RAIN
Despois
dunha actuación no First Avenue de Minneapolis, Prince corre ó
camión onde está instalado o estudio móbil. Xa é de madrugada e
chove. A sala onde acaba de estrear una nova serie de cancións aínda
está quente. Pero Prince non queda e aínda suorento e ardente coma
un profeta sitúase perante a mesa para escoitar a gravación do que
acaba de facer. Só lle acompaña o técnico de son, David Rivkin,
que intúe a grandeza do que acaba de rexistrar seguindo unhas vagas
indicacións do artista, que de momento é o único que pode ver o
camiño que acaba de abrir en toda a súa amplitude, un camiño na
noite e na chuvia purificadora que se corresponde coa noite e a
chuvia dese caloroso 3 de agosto de 1983. Sinte que non pode ser
casualidade. A través da porta aberta do camión ve a unha moza cun
chuvasqueiro que fica para el. Sae xunta dela. Prince, que acaba de
selar o pasaporte cara as estrelas, pérdese coa moza na escuridade.
Prince
tiña naquel momento 25 anos e, como outras veces na súa vida, veu
que era o momento de ir un pouco máis alá. Xa levaba cinco discos e
o último, 1999,
convertérao nun artista de éxito masivo coas súas cancións
bailables e rompedoras- sobre todo pola canción titular e “Little
Red Corvette”-, música funky cun novo son e un novo espírito,
cunha voz propia transmitindo o goce de vivir. Xa hai aquí un forte
sentido da transcendencia da súa arte, dunha corrente subterránea
que nos arrastra chamada Destino. E xa aparecen pinceladas da cor coa
que o seu autor vai tinguir o mundo no seu vindeiro avatar. Na
canción titular canta: “ Pero cando espertei está mañá podería
ter xurado que era o Día do Xuízo, o ceo era púrpura, había xente
correndo de aquí para alá”; en “D.M.S.R.” di: “Todos
podedes coller unha dentada da miña roca púrpura” (a palabra
“rock” en inglés pode referirse a unha roca ou ó xénero
musical); en “Automatic”: “Ti es a estrela púrpura do supremo
da noite”. As cancións están apuntaladas por elementos
característicos do son dos oitenta, do que Prince é un dos grandes
“culpables”: sintetizadores, baterías pregravadas e voces
filtradas. Prince xa soaba por aquel entón a el mesmo. A súa
cachola desbordaba ideas, sonoras, sónicas e estéticas; alcanzara
novas cores e actitudes.
Prince
escribe, toca, canta, baila, arranxa e produce. É un dos músicos
máis completos dos que teño noticia. Ten todo o control, e polo
tanto é o único responsable de que che guste a súa arte, e da túa
opinión respecto á súa pinta abertamente provocativa. Non é un
home, non é unha muller; non é branco, non é negro. Punky, funky.
É todos e ninguén. É fachendoso e está moi seguro do seu xenio;
tanto que rexeitou que Earth, Wind & Fire o apadriñasen
producíndolle o seu primeiro álbum, que finalmente se editou en
1978, cando aínda non cumprira 20 anos, e que sería o froito do seu
confinamento, do seu duro traballo en todas as facetas da creación
musical dende que era un cativo.
O
impacto estético é primordial para el, un reclamo: “vide a verme
pola miña pinta escandalosa e quedaredes pola miña música
incrible”,dinos con ela. Eu quedei pola música despois de rexeitar
os seus excesos estéticos; malia ese rexeitamento finalmente a súa
música chegou ata min. Nela, e na súa indumentaria e escenografía,
todo parece xirar, máis claramente dende o Dirty
Mind
(de 1980, o seu terceiro disco), arredor do sexo. Sexo, sexo, sexo,
mesturado coa festa, co sábado noite; unha temática que forma parte
dende o principio dos tempos do inapelable atractivo que ten a música
negra para calquera homo sapiens. Prince enaltece a aventura de estar
vivo, a paixón sen facer caso de tabús e pagando o prezo dos
vaivéns sentimentais, sabendo que son parte da aventura. Goza ó
máximo antes de que se acabe todo, diso vai
1999,
último dos primeiros discos de Prince, no que seguía a rachar coas
barreiras entre música negra e branca, e que supoñía un traballo
de autoafirmación cara a plena madurez artística.
Durante
a xira ligada a 1999,
Prince andaba por aí cun caderno púrpura; estaba albiscando o gran
salto, tomando notas, cunha película – e coa súa banda sonora,
por suposto- en mente. Unha obra de arte total para liberar todos os
seus talentos. Ademais de todo o que xa facía, sería actor nunha
cinta cun argumento ideado por el e baseado na súa vida; a historia
ía rematar no momento en que o público o convertera nunha estrela:
o mesmo que ía ocorrer na vida real cando o público vira a película
e escoitara o disco. Ía mesturar ficción e realidade: non se
distinguiría a Prince de The Kid (o nome do seu personaxe na
película, un rapaz de Minneapolis en pos da gloria a través da súa
música, The Kid como Billy, como o neno de Charlot). Non é real,
non é ficticio. Ambigüidade en todos os planos.
Purple
Rain
é un paso de xigante. A creación definitiva dun son propio
correspondeuse coa chegada de Prince ó podio das estrelas mundiais;
o froito da súa labor incansable levárao por fin ó destino que
cría merecer dende que era un neno. Era a súa intención a de
converterse nunha estrela? Si. Pero quen pode logralo a propósito? A
medida que o seu éxito medraba nuns poucos meses, Prince confirmaba
que aquilo non podía ser casualidade.
Referinme
antes a Prince como “culpable” do son da música dos anos
oitenta. Utilizo este adxectivo porque eu non aturaba a produción e
a instrumentación desa década. Abominábaa. Ata Purple
Rain.
Pero tardei en escoitar o disco enteiro, en afacer os meus oídos
ós artificios “perpetrados” (xa estou outra vez) coa tecnoloxía
dispoñible daquela. Debido a Purple
Rain,
agora podo apreciar as boas cancións dos oitenta, e non a pesar da
produción, a instrumentación e os arranxos, senón que incluso
cheguei á aberración (para o “eu” de fai só un par de anos) de
poder apreciar esa produción, esa instrumentación e eses arranxos.
Estaba a perder algo porque ata Prince, ata a canción “Purple
Rain”, ata que a volvín escoitar como adulto cuns oídos máis ou
menos educados na variedade, non atopara a obra de ningún artista
que me dera os azos necesarios para rachar esa barreira. O propio
Prince é da estirpe deses artistas que demostran que non hai límites
para a imaxinación humana; derruban barreiras e gañan terreo para a
tradición. (Ademais de ter que superar persoalmente a miña
intransixencia respecto ó son dos oitenta, está o choque estético
ambiguo que, como dixen antes, moitas veces segue a ser máis do que
podo tolerar; para min Prince foi durante anos un fantoche e nada
máis, pero esta vez os prexuízos non valeron.)
Chamouse
a esa máxima expresión do son característico da década de 1980
“son de Minneapolis”, supoño que por non chamarlle “son de
Prince”. En Purple
Rain
atopamos detalles sonoros froito dunha fenomenal intuición,
combinada cunha labor incansable e unha alta dose de fe e valentía;
fe e valentía por parte de Prince e de Warner Music, a súa
discográfica daquela: tendo en conta o nova que soaba aquela música
para estar dirixida a unha audiencia masiva, os señores que
manexaban os cartos puxeron unhas grandes expectativas nela,
atendendo ós desexos de Prince ó concretaren o seu lanzamento en
forma de película e de disco. Purple
Rain,
o disco, é oficialmente a banda sonora da película, pero máis ben
a película apoia á música, é un videoclip dun álbum enteiro:
unha forma accesible de asistir a un concerto de Prince e quedar
apampado pola súa posta en escena, polo seu carisma, a súa
elasticidade e versatilidade.
O
disco comeza cunha presentación en forma de prédica que contén
todo o que Prince nos di a partir de aquí e ata o día de hoxe,
tanto de forma explícita como implícita, a través da súa música:
o humano forma parte do divino, e hai que desfacerse das ataduras
morais que non teñen sentido a ollos de Deus. Prince, o herdeiro ó
trono de James Brown, pecha o Evanxeo segundo A Comunidade Negra dos
Estados Unidos. Entran un órgano e unha voz con eco de Igrexa que
nos fala dun lugar sempre soleado; de pronto retira a imaxe, entran a
batería e a guitarra: hai un mundo aquí abaixo composto pola nosa
carne, non o esquezamos, e existe para que o gocemos. O Ceo pode
esperar. Esta “Let´s Go Crazy” (“Imos tolear”, ou máis ben
“Veña, imos soltarnos!”) e “Purple Rain”, a primeira e a
última canción do disco, son a mirada dende a estratosfera no
concepto da condición humana que plasma Prince en Purple
Rain.
“Let´s Go Crazy” traza o descenso en picado dende o Ceo para
formar parte do mundo, e “Purple Rain” o sendeiro en dirección
contraria, cara a Gloria. O resto dos temas despregan a referida
“aventura de estar vivo”, tal vez dunha forma máis tenra por
parte dun ser vulnerable, que xa non se escuda todo o tempo nesa
imaxe de máquina sexual que adoran as mulleres e envexan os homes.
Busca un espírito afín e devece pola comprensión total, un
imposible neste mundo … pero non baixo da Chuvia Púrpura.
Dise
que a película Purple
Rain
é autobiográfica; entón Prince enfrontouse ós seus traumas e así
converteuse nunha superestrela. Na película, The Kid é un mozo
talentoso lastrado pola presenza dun pai autoritario e violento; o
seu refuxio son a música e o escenario, e vive unha clásica
historia de amor-desamor con Apollonia, unha fermosa cantante, que
canta con el “Take Me With U” (a escrita de Prince substitúe
sempre “you”, “to” e “for” por “U”, “2” e “4”,
que soan igual en inglés), “Lévame contigo”, típico tema de
amor na busca de conexión física e química. Destacan a
orquestración e o timbre de bicicleta marcando o ritmo do corazón
dos amantes, así como a intro e o final, de ton épico cos redobres
e o órgano.
A
coherencia sonora de Purple
Rain
subliña a calidade das cancións. É o son inaugural dos oitenta
como década musical cun son propio a partir da tecnoloxía
dispoñible, que semella ás veces nada máis que un desafío ó
pasado, un intento de romper radicalmente con el; pero non neste
disco, no que resulta dunha beleza desconcertante; como no caso da
balada “The Beautiful Ones”, cun Prince na súa faceta soul en
voz e actitude, poñendo esa vulnerabilidade en primeiro plano: “Os
que son fermosos sempre che fan dano” , canta Prince cun falsete
que se converte en voz rachada no crescendo final da canción. Unha
voz incrible, cun rexistro ilimitado, as profundidades da súa alma
refulxen, elévase ó ceo, e lévanos con el nesa progresión de
notas tan recorrente nas cancións de Prince cando quere
transmitirnos a Grandiosidade do Asunto; é como se metera a man
dentro do Réquiem
en Re menor
de Mozart e lle dera a volta. Na película vemos como Apollonia, a
destinataria da canción, escoita estremecida.
“Wendy?”
“Si, Lisa?” “Está a auga bastante quente?” “Si, Lisa”
“Empezamos?” “Si, Lisa”.
En
Purple
Rain
acredítase por primeira vez na portada do disco á banda xunto ó
seu líder: Prince and The Revolution, o nome que lle deu para este
álbum o patrón, e da que forman parte Lisa Coleman, teclista e
corista, dende 1980, e Wendy Melvoin, guitarrista, que foi
incorporada por suxestión de Lisa cando Prince comezou a preparar o
proxecto Purple
Rain.
Wendy só tiña 19 anos, así que legalmente está ó límite para a
“coreografía” que practica con Prince na interpretación de
“Computer Blue” que aparece no filme, canción que se abre co
diálogo de quecemento- en todos os sentidos -entre os dous membros
femininos do grupo. Wendy sona como unha versión sexy de HAL 9000. O
tema é o máis ansioso e próximo ó rock and roll do disco, xunto
con “Let´s Go Crazy”, e igual que este está construído sobre
un riff de guitarra. No medio hai unha pasaxe instrumental que fai
pensar en todo o que Prince se pode distanciar da música negra,
planeando incluso polos territorios de Mike Oldfield, por exemplo,
para volver inmediatamente ós suburbios de Minneapolis.
Que
tempos aqueles, 1984, en que unha nova estrela no firmamento da
música popular facía unha referencia abertamente sexual nun tema e
provocaba un escándalo que tardaba máis dunha semana en esquecerse.
Foi o caso duns versos de “Darling Nikki”, nos que o narrador
atopa á moza en cuestión “masturbándose cunha revista”. Nikki,
imaxe de Apollonia, é unha fada máis mártir que virxe, a cal imos
coñecendo cos chimpos que pega a música, un ritmo básico que nos
mete máis no poderío guitarreiro que atravesa todo Purple
Rain,
emanado da guitarra solista de Prince. É como se os teclados, os
sintetizadores, souberan que son uns novatos e respectaran a
veteranía da guitarra deixándoa guiar as rendas, co seu discurso
aínda plantando lume nas nosas entrañas ó chegar a nova era.
Ó
final da canción ábrese o Ceo e chove. É de noite. Esta chuvia
sempre suxire noite, supoño que polo ambiente nocturno en que esta
música cobra vida e cor, unha viva e sagrada cor púrpura. Aparece
unha voz reproducida ó revés, que escoitada ó dereito di:
"Hello,
how are you? I'm fine
'cause
I know that the Lord is coming soon, coming, coming soon"
(“Hola,
como estás? Eu ben
Porque
sei que o Señor vai chegar pronto, vai chegar, vai chegar pronto”)
“When
Doves Cry” foi a última canción engadida ó álbum, e o primeiro
single extraído del: o primeiro número un de Prince nas listas de
éxitos. Os que, coma min, pensan demasiado nestas cousas, sempre
destacan ó falar da canción a ausencia do baixo, instrumento que
Prince enmudeceu na mestura final para darlle un toque orixinal ó
tema, aínda que en directo, na xira Purple Rain Tour, o baixista
Brown Mark si tocaba nesta canción. É unha canción de ritmo
engaiolante no seu fluír; pero a letra contén moito máis do que se
pode esperar dun éxito bailable e amable en canto ó seu son, ó
falar dos obstáculos interpostos polos egos dos amantes, que só fan
que unha relación avance con dificultade. O narrador saca á luz o
seu temor de que a historia se repita: “Ó mellor pido demasiado/ Ó
mellor son coma meu pai, moi botado para adiante/ Ó mellor ti es
como a miña nai, nunca está satisfeita/ Por que nos gritamos un ó
outro?/ Así é como soa/ Cando as pombas choran”. Na primeira
estrofa o tema contén un verso tinguido da cor celestial: “Un
océano de violetas en flor”.
Aquela
noite de agosto do 83 na sala First Avenue, con motivo dun concerto
benéfico, Prince and The Revolution actuaron durante 70 minutos: un
momento clave para a historia da música popular das últimas
décadas. Prince estreou as cancións que formarían Purple
Rain,
en versións máis longas, con engadidos que se irían pulindo ata a
edición do álbum case un ano despois, o 25 de xuño de 1984; falar
de todo ese proceso daría polo menos para outro artigo.
Os
presentes naquela actuación histórica non coñecían as cancións.
A pesar disto, o diario local City
Pages
recolleu tempo despois o sentir da audiencia ó falar da actuación
de Prince como do que “aínda é o concerto máis suorento e cheo
de alma da cidade.”
Daquela
actuación conserváronse nas mesturas finais que figurarían no
álbum as versións de “I Would Die 4 U”, “Baby I´m a Star”
e “Purple Rain”, cos arranxos pertinentes a posteriori no
estudio, como a inclusión de cordas e outros efectos que farían as
cancións máis publicables e adecuadas para o son global de Purple
Rain.
A
letra de “I Would Die 4 U” é aparentemente a máis terrible das
herexías: Prince identifícase con Xesucristo, e por riba no
contexto de facerlle as beiras a unha moza. Pero ó escoitar a
canción desaparece a herexía, e só escoitamos a un amante facer
promesas- “morrería por ti”, a máis censurable das promesas, no
caso de que a destinataria sexa unha inxenua e a crea, e de que
chegado o caso o que a formula se retracte -con sinxelos, directos e
pasionais versos propios da música soul, e valéndose da imaxe de
Xesús, como Prince sentiu que era lícito valerse nese momento, para
crear escándalo ou a pesar del. Eu quedo sobre todo con eses versos
de apertura: “Non son unha muller, non son un home, son algo que
nunca vas entender”, e máis adiante: “Non son o teu amante, non
son o teu amigo, son algo que nunca vas comprender” (en
contradición coa letra de “Purple Rain”, pero as cancións poden
contradicirse entre si todo o que queiran …). Eu aquí escoito a
Prince cantando sobre Prince, e non sobre o Cristo que este artista
xa adoraba naquela época.
“Baby
I´m a Star”, enlazada con “I Would Die 4 U”, e no meu
imaxinario algo así como a súa canción xemelga, xa fora composta e
incluso gravada en 1982, en plena febre funky por parte de Prince e,
como oímos na letra, co artista devecendo por ser unha estrela.
Cando a gravou naquela actuación en directo no First Avenue xa era
unha estrela, pero aínda quedaba xente no mundo que non o sabía e
que o sabería pronto, debía pensar Prince. Funky con violíns, unha
interpretación totalmente entregada (terá Prince días de
actuacións desganadas?) cara un público que ten que ver canto antes
que está perante un dos grandes. “Non vou parar ata alcanzar o
cumio”, verso ó que se pode dar unha lectura negativa ó imaxinar
que puido ser o impulsor da carreira dalgunha quenlla de Wall Street,
desas que fixeron que o verso “ Hei, non teño cartos pero nena,
son rico en personalidade” sexa un dos que máis ánimos me dan
hoxe en día. Nas cancións, como na vida, a actitude é primordial.
Chegados
a este punto, teño que confesar que non sei se Purple
Rain
é o meu disco favorito de Prince. Destila carisma e a música é
fantástica, aínda que, dos que escoitei ata agora, tal vez o máis
rico sexa Sign
´O´The Times,
de 1987.
Pero nese disco non está “Purple Rain”.
O
meu entusiasmo pola canción titular, a última do disco- e
antepenúltima na película, coa que The Kid obtén o recoñecemento,
e entón xa se ve lexitimado para tocar “I Would Die 4 U” e “Baby
I´m a Star”- fai que me abra paso na miña mente por entre o resto
delas, que son boas, porque quero chegar canto antes á gloria de
“Purple Rain”. Cando escoito o disco enteiro o pracer é dobre
porque gozo coas cancións e porque sei que despois de todas elas
chegará "Purple Rain". Así que tamén gozo coa espera
(porque o Ceo pode esperar), ó saber que o momento de envolverme nun
punto do tempo sen fin é inminente. Sen dúbida "Purple Rain"
figura entre as miñas cancións favoritas, que son miles. Todas esas
cancións non forman unha lista, senón máis ben unha ruleta; o caso
é que no último ano a ruleta detense case sempre en "Purple
Rain". Tamén podo contar que é das cancións que máis me
gusta tocar en directo, sobre todo co apoio dun grupo; saboreo os
silencios entre versos tanto como os propios versos, e sinto que me
fundo coa eternidade no gran solo final.
A
épica, a sensación de destino que se cumpre, de que todo está a
piques de encaixar, impregna o son deste grupo de cancións; é como
se “Purple Rain” tivese deixado un ronsel nas cancións do álbum
antes de que a atopemos ó final, para que por fin todo adquira un
sentido pleno; eses rastros de son e espírito son esteticamente
atractivos, pero é moi posible que non sintamos todo o seu poder ata
chegar a “Purple Rain”; e unha vez que collemos perspectiva e
vemos o mosaico dende as alturas desa última e grandiosa canción, o
círculo péchase para o noso deleite infinito.
De
que fala “Purple Rain”? A min fálame da vida enteira...pero
supoño que está escrita dende a busca do perdón e do desexo de ser
Salvado, e non só nun sentido relixioso. Nesta canción a letra,
malia a súa fermosura desprovista de artificios, só é un vehículo
para a voz que quere alcanzar o Ceo. Son verbas sinxelas e humildes,
propias dunha oración.
Con
"Purple Rain" Prince non escribira unha canción máis. Non
era iso o que quería. A súa intención fora a de escribir unha gran
canción. Asaltar o Ceo, coa conversión en estrela como efecto
colateral benvido; ou máis ben como etapa final da súa metamorfose.
Crear algo máis grande que o Silencio, que a Gloria que non necesita
palabras, a través do son e das propias palabras.
Que
supón a cor púrpura para Prince? É a cor dos emperadores romanos,
da realeza, e tamén de Cristo, do sagrado, do inescrutable; Matthew
Carcieri tráenos a acordanza no seu libro Prince:
A Life in Music:
Prince lembrou as imaxes bíblicas do Día do Xuízo con "sangue
vermella no ceo azul" ó citar a cor púrpura na canción
“1999”. Como ocorre moitas veces con outras cancións, búscanse
significados na letra de "Purple Rain" que sexan "unha
picardía en clave sobre sexo e drogas ou antisistema en xeral que só
os que estamos na onda podemos entender". Significados de
"Chuvia Púrpura" "descubertos" por algúns
oíntes (pero tal vez non "escoitantes"): é unha droga;
unha ducha de seme (na película Prince lanza coa súa guitarra un
chorro púrpura ó público); un spray que usaban os antidisturbios
en Sudáfrica, que duraba na pel varios días e servía así para
identificar ós manifestantes (!). Quen pense que significa calquera
destas cousas non ten en ningunha consideración a sensibilidade, a
imaxinación, a intelixencia e a bagaxe do seu autor, e se a escoita
utilizando esas claves está definitivamente a perder algo.
Lembro
que ó escoitala de pequeno chamábame a atención o seu fraseo: non
era o tipo de canto ó que eu estaba afeito, con versos que non se
correspondían co número de notas, demasiado libres, incluso
falados. Resultábame tan chocante que non lle quixen prestar
atención. Ó escoitala de adulto, xa non puiden esquecela. Contén
toda a maxia que nos fai apaixonarnos pola música dos negros dos
Estados Unidos; é unha xuntanza de todos os logros deses músicos.
Entre moitas cousas, podería ser Jimi Hendrix tocando gospel; e,
sobre todo, é o Inexplicable.
"Purple
Rain" pertence ó mundo dos soños e só chega a entenderse,
máis ben a sentirse, a través da lóxica dos soños. É un refuxio
na vixilia do que partir cara a liberación. Escoita como comeza a
canción. Trala intro da guitarra tocada por Wendy Melvoin, a
realidade retárdase e desaparece. Os planos (o real, o imaxinario)
esfúmanse.
“Nunca
quixen causarche pena/ Nunca quixen causarche dor/ Por unha vez só
quería verche rir/ Só quería verche rir na Chuvia Púrpura”.
Segundo a maioría dos comentaristas, Prince dedica esta estrofa ó
seu pai (na película, The Kid dedícalle a canción ó seu pai), e a
segunda, a unha amante, identificada na película con Apollonia:
“Nunca
quixen ser o teu amante de fin de semana/ Só quería ser algo así
como un amigo/Nena, nunca podería roubarche doutro/ É unha pena tan
grande que a nosa amizade tivese que rematar!”
Vale,
simplemente léndoas, e ademais traducidas, pode que soen como unhas
verbas convencionais para este tipo de situacións, pero ó
escoitalas na canción sacódenme como as verbas máis fermosas que
se poden dedicar a un amante: é unha promesa que por mor do que
ocorre na aventura de estar vivo non se puido cumprir, promesa de
entrega incondicional e sacrificio polo benestar do ser amado.
A
terceira estrofa é a do Destino: Prince lanza unha arenga á súa
banda para que o sigan cara o máis alto, e así tamén eles formarán
parte dos Elixidos:
“Cariño
xa sei, xa sei, xa sei que os tempos están a cambiar/ É tempo de
que alcancemos algo novo/ e iso quere dicir que vós tamén o
fagades/ Dicides que queredes un líder/ pero non parecedes
mentalizados/ Mellor non lle deades máis voltas/ E deixádeme
guiarvos/ cara a Chuvia Púrpura”
Prince
rompe a voz : “I know, I know, I know!!!” e segue a buscar o
perdón, como podemos escoitar cando solta o lastre en “times are
changing!”, malia que esta estrofa pareza egocéntrica en
extremo...se non lla escoitas a el.
E
mentres todo isto foi pasando, a canción alcanzou un crescendo
incrible que non debemos só ó talento técnico de Prince e ás
indicacións que lle deu aquela noite de agosto a David Rivkin, e ós
arranxos que dispuxo no estudio. Pasou algo dende a intro ata aquí
que nos marabilla e que talvez non poidamos nomear. Prince conseguiu
levarnos ó Ceo, ou traelo á Terra na Chuvia Púrpura, ou facer que
nos deamos conta de que o Ceo está aquí sempre. Está no solo de
guitarra, na entrada do riff embriagador e da voz en falsete creando
unha harmonía sublime coa guitarra.
Que
significa "Chuvia Púrpura"? Pois iso. Non lle busques máis
significados, porque a Salvación prescinde deles. Sabes moi ben o
que quere dicir. Non busques máis. Déixate bañar pola Chuvia
Púrpura. Solta o lastre do corpo, do pensamento, esquéceo todo,
porque nada é realmente necesario. É a Gloria. Non necesita
explicacións. O cantante non quere explicarnos o que é porque sabe
que se o explica desaparecerá; o seu efecto poético reside no seu
nome, sen máis. Só nos leva ata alí.
“Purple
Rain” é un dos mellores exemplos de que o artista, o creador,
sinte a transcendencia da súa propia creación, que está máis
preto da natureza que de ser un artificio humano. Moitas veces é
difícil aceptar que a música só existe na mente humana por unha
convención cultural, e que non estaba alí o primeiro día do mundo.
Pero posiblemente estea o último.
Namentres,
a canción acompaña ó seu compositor e intérprete nas súas
actuacións. Existe constancia gravada de múltiples encarnacións
deste éxito recoñecible dende o primeiro acorde e perfecto para
estenderse; xa dende agosto do 83, cando a canción tiña unha
estrofa máis, referida ós cartos, que foi eliminada cando se editou
no disco porque lle restaba forza á canción. Cando a xira Purple
Rain Tour
de 1984-85 se puxo en marcha xa era a canción máis coñecida de
Prince. Ás veces vai pulíndoa ata sacar dela unha pequena xoia que
segue a emanar vibracións unha vez rematado o tema tal e como o
coñecíamos polo disco: tal fixo na versión do concerto de Coruña
en 1990, na praia de Riazor; aquela versión puxo de relevo para os
presentes o talento improvisatorio de Prince, a súa arte inmediata.
O solo final converteuse nunha peza de blues improvisado. Na xira
Diamonds
and Pearls
de 1992 incorporou metais a ese solo final.
Por
sorte- porque o talento do seu creador e intérprete non o permitiu-
non se converteu nun tema despoxado da súa alma por ser o seu maior
éxito. En certos momentos tal vez feriu o enorme orgullo de Prince
que “Purple Rain” sexa a única das súas cancións que lembra a
audiencia masiva, sendo como é este artista o autor de ducias de
grandes temas que posiblemente para el merecían un recoñecemento
semellante. Dende 1993 ata 2000, embarcado nunha loita coa súa
discográfica, quixo deixar de ser Prince, o que supuxo entre outras
cousas que prescindise de "Purple Rain" no seu repertorio.
Pero o enorme ego deste creador sabe que non pode ignorar a grandeza
desta canción (e así o seu ego vese retroalimentado...)
No
s. XXI "Purple Rain" segue a ser un acto de expiación en
busca da Salvación. Un Prince máis sabio e igual de bailarín
entrégase á canción, o gran final dos seus shows, e deste modo
entrégase ó seu público nun acto de reciprocidade, achegándose á
audiencia que o estivo adorando dende o minuto un da actuación. O
príncipe púrpura achégase á anhelada Salvación a través das
voces do seu pobo, que non deixa de corear: "uuuuh-uh-uh-uuuuhh..."
No 2004, facendo o aceno de pasar as páxinas dun libro, incluía na
terceira estrofa o verso “Abride as vosas Biblias e deixádevos
guiar cara a Chuvia Púrpura”. Xa non é a nova superestrela de 26
anos a que nos guía. No 2010 e 2011, igual que en 1992, di “deixade
que o Señor vos guíe”. A paixón coa que segue a interpretala- a
interpretar todos os seus temas- e a inclusión destes versos danlle
máis que nunca un marcado ton de gospel. Agora Prince non é novo
nin vello, síntese purificado, e as mozas seguen a esperalo ó final
dos concertos, na noite e na chuvia.
Comentarios